donderdag 10 februari 2011

Dagje Groningen.

Ja dat was me wat even op en neer naar Groningen.
Kwart voor 7 ging de wekker en om even kwart over 7 zat ik in de auto. Eerst tanken en dan snel door naar UMCG want ik moest er om half 10 zijn.
Bij Joure was het druk op dit tijdstip, dat ben ik niet gewend. Toch liep ik om half 10 binnen bij de afdeling Radiologie. Ik moest nog een bekertje van ruim een halve liter water met Jodium drinken voordat ik de tunnel in kon. Kwam ik de onderzoekskamer binnen vroegen ze of ik het vragenformulier ingevuld had. Dit was een formulier om aan te geven of je iets mankeerde waardoor het contrastmiddel reacties kon veroorzaken. Dit had ik natuurlijk niet gedaan maar ik ben wel allergisch voor contrastmiddelen. Dit staat met KOEIENLETTERS op mijn dossier en is OVERAL bekend in het UMCG.


Ze maakten er in ieder geval een hele heisa van en er moest contact worden opgenomen met de radioloog of het wel door kon gaan. Ik had hem wel even heel duidelijk gemaakt dat ik niet naar huis ging eerdat de CT gemaakt is. Desnoods moest ik een nachtje blijven.
De laborant vroeg hoe ik gekomen was en ik zei : met de auto natuurlijk net als andere keren. Hij vertelde mij dat als ik een middel (Tafegyl)toegediend kreeg, net als voorgaande keren, ik niet meer alleen naar huis mocht rijden. Wat een onzin, eerdere keren werd mij daar niets van vertel!!!!
Toch na een half uur werd ik geroepen en het ging door........ zonder contrastmiddelen!
1 minuut in de tunnel en ik stond weer op de gang om naar mijn auto te lopen. Eerst nog even langs de AH om wat lekkers te kopen en hup de auto in richting huis.
Half 1 stapte ik de deur weer in en regelrecht naar mijn bed. wat is dat dan lekker als je je ogen dichtdoet en rustig in slaap valt. Maar dan moet je natuurlijk ook weer wakker worden en dat was met een schrik. Want Dennie is om kwart over 3 uit en de deur is nog op slot. Snel op mijn wekker kijken en gelukkig was het 5 over 3 dus dik op tijd. Ik sprong op de traplift en sjeesde naar beneden de deur van het slot en om half 4 stapte hij het huis in.
Vanavond lekker op tijd naar bed want het is toch vermoeiender dan je denkt zo`n dagje UMCG.
Dinsdag hebben we dus weer zo`n dagje maar dan hoef ik niet zo heel vroeg weg. dan krijg ik hopelijk ook de uitslag van de CT en weet ik ook of ik gestegen ben op de wachtlijst.
Groetjes Mies.

1 opmerking:

  1. hoi hoi.

    ik had je haast tegen moeten komen,was ook zo vroeg in het umcg.
    moest weer voor controle,mischien de volgende keer.
    lees nog wel de uitslag vd scan,en hoop voor jou,dat je gestegen bent op de lijst.
    doe het kalmpjes aan.
    groetjes jeanet een transmaatje.

    BeantwoordenVerwijderen