donderdag 12 januari 2012

UMCG bezoek.

Dinsdag om half negen richting Groningen vertrokken voor de controle. Half 11 waren we op de poli.
Bloed prikken, foto en heel misschien blazen. Alles liep heel voorspoedig en we waren overal zo klaar.
Na de foto reden we langs de fontein en zagen Alida rijden. Dus hebben we natuurlijk even kennis gemaakt. We kenden elkaar van onze weblogs maar nog niet persoonlijk. Zij waren al klaar en ze wilden snel naar huis omdat  Alida al weer vermoeid was. Nu kon ik pas zien hoe het is als je bijna geen lucht hebt hoe zwaar je het kan hebben. Als het jezelf overkomt ga je gewoon door en zie je de grote ernst niet heel erg in. Ik was natuurlijk ook wel wat vermoeid maar op een heel andere manier. Ik hoop voor Alida dat er voor haar ook snel nieuwe longen beschikbaar zijn.
Eenmaal weer op de poli meldden we ons weer. We waren nog niet aan de beurt maar de deur van de kamer waar Dr Verschuuren zit was open waardoor ik op mijn hardst zei dat wij nu aan de beurt waren omdat hij niets aan het doen was. Gelukkig hoorde hij mij en nodigde ons uit in zijn domein.
Alles zag er goed uit, gewicht was stabiel en kan dus nog verbeteren. Van 52 naar 55 kilo wil ik. Medicijnen werden doorgenomen en ik ga met de Prednison naar 10 mg, Magnesium mag gestopt en de Prograft wordt 2*1,5 mg. Volgende keer heb ik waarschijnlijk ook een afspraak met de KNO arts om naar mijn stembanden te kijken. hopen dat het wat oplevert want het wordt nu ondertussen wel een beetje irritant, voor mij volgens omstanders is het zo wel goed!
Al met al dus een voldaan retourtje Groningen.
Gister ging het niet best en had heel veel buikpijn en wist niet hoe ik zitten of liggen moest. 's Morgens had ik al gespuugd en rare ontlasting. Waarschijnlijk mijn eigen schuld omdat ik na het avondeten van dinsdag meteen sondevoeding had aangesloten. En op een stand gezet die te hoog was voor de komende nacht (85 ml/uur). Normaal kan ik dat wel aan maar ik had ook geen drankje voor de darmen genomen, dus was het nu te veel. De hele dag naar de klote dus gister. Het zal waarschijnlijk ook niet de laatste zijn, ik hoop het wel. Begin van de avond ging het alweer wat beter nadat ik toch, op aandringen van Annet, een morfine pilletje had genomen. Ik ben ook een drol en moet meer naar Annet luisteren.
De nacht was prima en heb heerlijk geslapen, vanochtend om half 8 er uit met Dennie, Annet mocht uitslapen. Het heeft namelijk geen zin om met zijn 2en er uit te gaan, wordt Dennie alleen maar drukker van. Nadat Dennie naar school is gegaan ben ik op de bank gaan zitten met de krant. Daar staat de laatste tijd ook niet veel meer in, waardoor ik hem afgezegd heb.
De thuiszorg was om half 11 aan de deur en heeft me weer lekker verschoond. We konden aan de gazen zien dat ik een rot dag heb gehad gister. Dan zijn ze wat vochtiger en bloederiger.
Vanavond heb ik het plan om naar de biljart te gaan maar dat beslis ik pas op het laatste moment omdat ik nooit weet hoe het balletje rolt. Ik heb er in ieder geval wel  even zin in. We zullen het wel zien.
Groetjes Mies.

1 opmerking:

  1. Poeh, wat weer een verhaal.
    Lief dat je zulke fijne woorden schrijft over onze ontmoeting, ook al was deze maar kort.
    Heb je nu ook mogen blazen?
    Blijkbaar niet anders had je dat wel opgeschreven.

    Balen zeg dat je daarna zo'n klotendag hebt gehad.
    Maar snel vergeten en...beter naar Annet luisteren hoor.

    Lieve groetjes van Alida

    BeantwoordenVerwijderen