donderdag 19 januari 2012

Afspraak UWVwerk.

Zo daar ben ik weer.
Een redelijke week gehad met een aantal goede en een aantal mindere dagen. Dinsdag en woensdag had ik wat verhoging en was erg moe. De temperatuur kwam niet hoger dan 37.9 dus vond ik het nog niet de moeite om te bellen met het UMCG. Wel goed in de gaten gehouden en heel veel liggen en rusten.
Vandaag was het weer goed, 37.02 en ik voel me dan ook direct een stuk beter.
Vorige week heb ik het idee opgevat om een gesprek aan te gaan met iemand van de UWV. Ik lag namelijk een nacht te denken over wat ik nu eindelijk wil gaan doen als ik me weer lekker in mijn vel vind zitten. Daar heb ik natuurlijk in het ziekenhuis ook al menigmaal over nagedacht. En alsmaar kwam bij mij naar boven dat ik apothekersassistent wel iets vond. Dat lijkt me gewoon erg leuk en een uitdagend beroep.
Natuurlijk koken is nog steeds mijn passie en hetgeen ik het liefst doe. Annet en ik zijn er achter gekomen dat dit toch niet hetgeen is wat ik weer moet oppakken. Onregelmatige tijden, vette luchten, stressvolle situaties en hele lange dagen. En zoals wij mij kennen verleg ik mijn grenzen steeds weer totdat ik toch weer veel te veel hooi op de vork neem met alle gevolgen van dien. Dit zegt niet dat de vorige afstoting komt door mijn werk, en ik ben er ook van overtuigd dat het zeker niet zo is.
We delen wel de mening dat een stabiele en regelmatige omgeving voor mij het beste is.
Ik heb dus vorige week vrijdag mijn contactpersoon bij de UWV gebeld om eens om tafel te gaan zitten over de toekomst van mij (ons). Zij was inmiddels verandert van functie maar wist nog wel wie ik was en zij ging op zoek naar iemand binnen de organisatie, die haar taken over zal nemen wat mij betreft. Ook zal zij alles even haarfijn uitleggen hoe het allemaal in elkaar steekt met mijn situatie. Wel zo makkelijk dat hij al iets van mij afweet voordat we elkaar ontmoeten.
Maandag 30 Januari heb ik dus een afspraak bij het UWV-werk om te praten over het een en ander. Ik wil namelijk een MBO opleiding gaan volgen via LOI of iets dergelijks. Ik heb nu alle tijd van de wereld en dan is het handig dat ik die nuttig besteed. Zij kunnen mij ook vertellen of het zinvol is en of het voor mij betaald wordt ivm re-integratie. We zullen dus wel zien hoe dit verloopt. Ik heb er zelf een goed gevoel over en heb zin om iets te gaan doen waar ik wat aan heb.
Zoals jullie lezen gaat het dus al best wel de goede kant op met me. De conditie is nog niets maar de geestelijke kracht is enorm. We zijn 2 keer per week bezig met fysio en hoop dus dat beetje bij beetje beter wordt.
25 januari gaan Annet en ik een nachtje uit logeren in Groningen. Ik heb namelijk 26 januari een afspraak bij de chirurg om 8.30 uur. Daarna poli longen, dan nog KNO arts en ook ws maatschappelijk werk. Dat is een lange dag waardoor ik gevraagd heb of er een hotel voor ons kan worden geboekt om het toch te voltooien zonder ernstige vermoeidheid. natuurlijk is dit nooit een probleem dus wij gaan een nachtje in het NH hotel tegenover het UMCG. We zijn zeer benieuwd wat er allemaal uit komt bij de verschillende artsen.
Ik ben wel weer een beetje begonnen met het sociale leven. Vorige week donderdag werd ik gehaald door Berry om naar de biljart te gaan. Om 10.30 gingen we weer naar huis, natuurlijk bracht Berry me ook weer thuis. Dat was net mooi en gezellig. Zaterdag ben ik met Dennie mee gegaan naar de zaalvoetbal. De eerste wedstrijd was om 8.00 uur !!!!! Dit is nog vroeger dan dat hij naar school moet. We hadden wel taart omdat ik weer thuis ben, de jongens vonden het heerlijk. Hierna moesten ze nog een bekerwedstrijd in Den Helder spelen maar dat was me nog even te veel en dus ging Annet alleen mee met JG. Verloren met 2-7 maar ze hebben hun stinkende best gedaan.
Maandag is er kaarten bij Christiaan en ik hoop dat ik er bij ben. We zullen zien ik leef van dag tot dag wat betreft afspraken. Soms denk ik dat het goed gaat maar dan een uurtje later lig ik zo lekker op de bank dat ik er niet meer vanaf kom.

4 opmerkingen:

  1. WAT BEN JE OOK EEN TOPPER!!!!

    GROETJES FAMILIE DE BOER UIT MENAAM

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Michel,Annet&Dennie,
    Hoor via Lèon en Frans ook wel hoe het rijlt en zeilt bij jullie. Maar zijn toch enorm blij als-dat het geheen en weer naar Groningen nu toch achter de rug is.en het gewone leven weer een beetje op gang komt. Maar zo te lezen lukt dat al aardig, maar hou je eigen in de gaten en lui-
    ster naar je lichaam.Ook heb ik grote bewondering
    voor Els die jullie zo bij staat [ook de rest van de fam. en vrienden natuurlijk] een bijtertje
    maar dat wist ik al. Wij wensen jullie voor 2012
    een fantastich en Gezond jaar toe.
    liefs
    Gaitske & Maarten
    P.s deze wens is misschien dubbel ???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent al goed bezig als je je al met toekomstig werk bezig houd. Doe maar even rustig aan. Komt allemaal wel. Geniet eerst maar lekker samen met je gezin. Hebben jullie lang moeten missen. veel succes deze week in Groningen
    Gr. Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn oudste dochter is ook apothekers assistent.
    Tijdelijk uit de running door zwangerschapsverlof.
    Maar zij vindt het een prachtig vak.
    Vooral het contact met "klanten" vindt ze prettig.

    Ik hoop dat het voor jou gaat lukken en dat je deze opleiding mag gaan volgen.
    Geeft ook een signaal af dat je verder wil met je leven en er een gezonde invulling aan wilt geven.

    Je hebt wederom mijn respect.

    Groetjes Alida

    BeantwoordenVerwijderen