zaterdag 12 maart 2011

Weer lekker thuis !!

Hallo luitjes,
ik ben weer lekker thuis bij Annet en Dennie. vannacht in mijn eigen bedje gelegen en dat was toch lekker. Het was me de opname wel weer.
Woensdag werd ik dus door Pieter naar het UMCG gebracht en was daar om half 3 binnen. Even een koppie en dan door naar de afdeling. ik werd meteen naar mijn kamer gebracht en jammer genoeg geen eigen kamertje maar een 4-persoons. Wel gezellige mensen en niet zo oud. Om 4 uur had ik mijn infuus al in en een sputumkweek gedaan. Ook moest ik een foto en longfunctie blazen maar dat werd doorgeschoven naar donderdag. Dus ik had vrij-af voor de rest van de dag.
Donderdag werd ik om kwart over acht uit mijn bed gehaald omdat ik een longfunctie moest blazen en een foto maken. Ik zou zo opgehaald worden, helaas was er een miscommunicatie en werd ik niet gehaald. net voor ik naar de endoscopie afdeling werd gebracht kwam Otto nog even kijken hoe het gegaan was met blazen en zo. Ik vertelde hem dat ik nog niet geweest was en daarmee was hij niet zo blij omdat het echt VOOR de PEG plaatsing gedaan moest zijn. Dus uiteindelijk op een hip en drip naar de poli om te blazen en mijn beste gezicht opzetten voor de foto. Weer terug op de afdeling moest ik direct in bed om naar de endoscopie-afdeling te gaan.
Om half 11 begonnen we met de PEG plaatsing. Eerst een vreselijk drankje driken om mijn keel te verdoven. Dit omdat ze met een endoscoop je maag opblazen om te zien waar ze het beste de PEG kunnen inbrengen. Hierna werd het slaapmiddel ingebracht om me ietwat dromerig te laten zijn en de plaatsing niet echt zal meemaken. Nou dromerig werd ik hoor. Ik voelde alleen nog maar even de scoop tegen mijn keel en daarna weet ik helemaal niets meer omdat ik echt in slaap viel, heerlijk !!!! Om half 12 was ik weer terug op de afdeling en heb gelijk Annet, Frans en Niek gebeld dat het goed gegaan was. natuurlijk wist ik hier later niets meer van omdat ik echt last heb van de Dormicum. Dan ben ik wel weer wakker maar weet niet goed wat ik doe en zeg.
Later op de dag werden we geconfronteerd met verpleegkundigen in blauwe pakken. iedereen moest zich met schorten, mondkapjes en mutsen verkleden om bij onze kamer naar binnen te kunnen. Er was namelijk MRSA geconstateerd bij een mede patient bij ons op de kamer. Hierdoor mochten wij de kamer niet af en moesten de mensen die bij ons wilden komen zich beschermen. Er zijn kweken afgenomen om te zien of wij ook besmet zijn. Hier heb ik nog geen uitslag van.
Donderdagnacht is de PEG operationeel geworden en het ging net als eerst, heel goed. Het is nog wel gevoelig de insteek maar ja het is natuurlijk ook en slang die je maag in gaat en het moet even wennen en helen.
Vrijdag werd ik verblijd met een bezoek van Otto en Dr. Verschuuren. Zij vroegen mij wanneer ik naar huis wilde. Nou daar hoefde ik natuurlijk niet lang over na te denken en zei direct: Een uur geleden !! Dr. verschuuren vroeg mij adrem zoals hij is : Wat doe je hier dan nog ?
Dus zij vertrokken en ik belde als de wiedeweerga Annet op om te vertellen dat ze de auto voor kon rijden. Om half 3 waren Annet en Dennie bij me en om 3 uur reden we richting huis. Thuis aangekomen werd ik nog even in de watten gelegd door Annet. Lekker op de bank en de benen gestrekt met een dekentje over me heen en een kussen in de rug.
Toch vermoeid van de reis lag ik om 9 uur in bed samen met Dennie. Samen nog even naar Sterren dansen op het ijs gekeken en daarnaheerlijk in slaap gevallen.
Vanochtend vroeg opstaan omdat Dennie om kwart over 8 moest vertrekken met de voetbal. Annet ging met hem mee en ik bleef thuis want mijn voedingspomp werd afgeleverd vandaag. Hij is binnen en vanavond kan ik dus aan de gang.
Vanmiddag komt de thuiszorg om alles weer even te verschonen en te controleren. Dit vind ik wel fijn omdat ik dan zeker weet dat het goed gedaan wordt. We kunnen het zelf ook wel maar het is al weer een tijd terug dat we met dit bijltje gehakt hebben.
Al met al is het goed gegaan van de week en ben ik snel weer thuis gekomen.Nu is het dus de taak van de sondevoeding om mij op te laden naar 50 kg. Dit is mijn eerste streven en hoop over 2 maanden daar te zijn. Dus 10 mei wil ik 50 kg wegen.
groetjes mies.

1 opmerking:

  1. Zo,dat heb je gelukkig achter de rug. Raar dat je op 'n zaal gelegd werd,lekker die MRSA! Ben altijd bang dat Ik 'n 'souvenir' meeneem vanuit 't ziekenhuis. Ik hoop dat de kilo's eraan vliegen bij je,veel succes! Groetjes,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen