woensdag 23 maart 2011

Ik ben er nog hoor....

Ja wel de titel zegt al genoeg. Het heeft even geduurd voordat ik weer aan het bloggen was, maar daar ben ik dan weer. het gaat goed met de PEG en ik ben lekker aan het eten snachts. Ik ben nog niet op de wegschaal geweest omdat ik niet elke week op dat ding wil gaan staan. Ik heb wel het idee dat mijn buik iets wat beter wordt in omvang. Niet veel maar wel wat.Voor de rest is de thuiszorg elke dag langs geweest om de PEG te controleren en alles ziet er prima uit. Morgen komen zij voor de laatste keer voor alsnog. Hierna gaan we de PEG zelf verzorgen. Alleen als ik het dan even niet vertrouw kan ik hen bellen en om raad vragen of dat ze even langs komen.
er was ook goed nieuws uit het UMCG. Ik heb de MRSA niet bij me. Dat is toch wel weer een positief iets. Niet dat we ons er veel zorgen om maakten maar het geeft zo veel problemen met zich mee in de toekomst.
We hebben van het weekend heerlijk een rondje gelopen met de rolstoel. Het was natuurlijk heerlijk weer en ik moest nog uitnodigingen voor mijn verjaardag rond brengen dus dat was een uitgelezen mogelijkheid om op stap te gaan. Dennie op de skelter, ik in de rolstoel en Annet maar duwen. Toch ruim twee uur onderweg geweest. Zaterdagavond kwamen Marcel en Petra langs om te Keezen. Was erg gezellig maar de dames hadden gewonnen wat toch een kleine smet op de avond gaf !?
Zondag zijn we met zijn drieen naar de voetbal gelopen waar het 4de met 3-2 van Winkel won. Natuurlijk in de rolstoel en veel bekijks gehad. Het is toch vreemd om mij in dat ding te zien voor velen. Maar we zeggen aldoor maar : de eerste keer is het ergste. Ik trek me er weinig van aan, anders kom je nergens meer. Na de voetbal even een biertje gedronken en na afloop werd ik naar huis gerold door Sander.
In de nacht van maandag op dinsdag had ik ineens een hele grote hoestbui wat gepaard ging met benauwdheid. Ik werd er bang van maar ja het zal niet de laatste keer zijn. de hele nacht was het hoesten en niet slapen. Dinsdag was ik toch wel van de rel en lag uitgeteld op de bank. Vannacht was het al wat beter maar nog steeds niet zoals we willen. Toch nog wel hoesten en af en toe wat sputum. we houden het in de gaten en hopen dat het vanzelf weer weg gaat.
Dit was mijn week weer en hoop dat het niet meer zo lang gaat duren eerdat ik wat schrijf. Het mooie weer is er weer en daar word ik heel blij van dus het kan alleen maar beter gaan met ons. Dennie is ook weer lekker aan het voetballen en buiten spelen. Dus voor iedereen is het goed dat de zon zich weer laat zien.
Tot gauw, Mies.

1 opmerking:

  1. Gelukkig geen MRSA :) Ik hoop dat die hoesterij gewoon weggaat en geniet maar met je gezinnetje van 't lekkere weer. Groetjes vanuit Belgiƫ. Sandra

    BeantwoordenVerwijderen