woensdag 26 januari 2011

DUO woensdag.

Je kan ze wel de duo`s die onafscheidelijk van elkaar zijn.
Peppie & Kokkie, Bassie & Adriaan, Ying & Yang, bed & breakfast, dag & nacht, Zout & peper, C&A, V&D, C(&)F en zo kan je er natuurlijk nog een paar opnoemen.
maar ik heb vannacht nog een duo ontdekt die niet zonder elkaar kunnen :


Nexium (boven) & prednison (onder)



Vannacht ben ik er achter gekomen dat als je geen nexium (maagbeschermer) gebruikt wanneer je prednison slikt, je een zeer onrustige nacht hebt. Al het maagzuur wat je hebt lijkt wel naar boven te komen. Zeer onprettig gevoel en slecht voor je nachtrust.

Dan nog even over het biljart. Het was wel heel gezellig en laat doordat we met 5 personen waren. Toch weet ik nu dat ik tot de groep der minder goede biljarters van BV Broekerbrug behoor. Van de 4 partijen wist ik er maar 2 te winnen. En ik verloor zelfs van remy, nou dan moet je je toch even achter je oren krabben. Wat ik dan doe is me verschuilen achter mijn lichamelijke gestelheid !!! Nee toch maar niet, ik ben gewoon niet goed genoeg en moet mij daar bij neer leggen. En het is ook nog eens zo dat ik nu op zaterdag heel rustig aan kan doen en mijn eigen gangetje kan gaan. Natuurlijk vind ik het jammer dat ik niet doorga maar heel stiekem had ik hier al rekening mee gehouden. Want aan zelfkennis schort het niet bij me.

Het gaat wel weer goed met me, ik zit weer lekker in mijn vel en ik ben blij. morgen komt de traplift en kijk hier erg naar uit. Gister weer een heerlijk gedoucht met het douchestoeltje wat we opgehangen hebben. Mooi zitten en niet vermoeiend. Ik heb zelfs weer in mijn hoofd om ons rommelkamertje op te ruimen en als speelkamer in te richten. Het zal wel een tijdje duren voordat het zo ver is maar de intentie is er. En het is natuurlijk zo dat het niet in 1 dag af hoeft!
Dus al met al gaat het de goede kant op en zie ik er naar uit om dingen te gaan doen. Wel rustig aan anders ben ik zo weer terug bij af.
Tot morgen, dan lezen jullie of de taplift bevalt. (ik zal wel een paar keer op en neer gaan, net als een klein kind in de speeltuin)

4 opmerkingen:

  1. Taplift? mmm dan kom ik hem ook wel ff bekijken. Ben benieuwd hoe dat in zijn werk gaat een Tap Lift. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi michel.
    je bent weer positiever,een goed teken houden zo.
    snap best wel dat je af en toe de xxx in hebt hoor,heel begrijpelijk.
    fijn voor je,een trap lift scheelt je heel wat energie,die kun je weer genoeg gebruiken om het kamertje op te ruimen,en wat maakt het uit ook al duurt het weken,je doet het daar gaat het om.
    ik gebruik omeprazol als maagbeschermer,wat jij gebruikt ken ik niet,hoeveel pred slik je dan?
    ik laat het hier bij ,ik lees het nog wel.
    een lieve groet jeanet een transmaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. he Jeanet, ik heb net even en verhging gehad en ben nu aan het afbouwen van 35 naar de normale 5 mg. Ik heb ook nooit problemen gehad maar nu valt het misschien op omdat ik de nexium vergeten ben en de pred hoger is.

    En Remy, het is altijd handig als je een tap in de speelkamer hebt, dan hoef je niet steeds op en neer. Dus dan komt die taplift heel goed van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, hoi,

    Ik volg je blog wat leuk is om te lezen!!
    Zelf ben ik bijna twee jaar terug getransplanteerd en woon in HHW, dus om de hoek ;).
    FF een vraagje.....slik jij 's ochtends je prednisolon en maagbeschermer of 's avonds, want mij is verteld dat als je prednisolon 's avonds slikt, je daardoor slechter kan slapen. Misschien een tipje?
    fijne dag en ik duim verder voor je.... ;)

    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen