vrijdag 17 december 2010

gedachten aan vorig jaar

Het ziet er buiten hetzelfde uit als vorig jaarmaar het gevoelis heel anders.
Vorig jaar lag ik namelijk in Groningen aan de muur vast met een vreselijke drain.
Nog even voor voor wat mensen die hier geinteresseerd in zijn en mij vroegen om wat uitleg.
Na een ct-scan werden er wat rare vlekjes gezien op mijn longen waardoor ze naar binnen wilden met een broncho om wat weefsel weg te nemen. Dat lukte niet en een opie was om via de rug naar binnen te gaan dmv een open longoperatie.Weer een snee van ongeveer 15 cm. Het lijkt nu bijna alsof ze mijn bovenlichaam hebben losgemaakt van het onderstel. Ook hiermee kwamen ze niet op de plek des onheil en wilden het nog 1 keer proberen met een dunnere naald en iets meer risico. Ze waren goed bezig en haalden wat weg om op kweek te zetten. Dichtnaaien en wachten op de uitslag. Dan denk je ik kan naar huis zodra de drain er uit is. Maar de drain ging ontsteken en had een geheel eigen leven. Hij was namelijk ongeveer 1,5 keer in de rondte gegaan en trok onwijs aan de hechtingen en dus mijn huid. Ik klaagde alsmaar van de pijn die dit veroorzaakte maar er werd niets mee gedaan want hij zou er bijna uitgaan. Hij ging er ook wel uit maar werd er op een andere plek weer ingezet omdat ik een pneu had. wat een K zooi. Toen kon er ook nog niet eens met zekerheid gezegd worden wat er aan de hand was. In ieder geval geen maligniteit !!! Maar toch wel een hele grote kans op afstoting acuut danwel chronisch. Na 7 weken mocht ik naar huis en de artsen hebben in overleg besloten om het toch nog even aan te zien. Toen eind maart toch werd geconstateerd dat het een afstoting was. Ik weer naar UMCG voor een anti afstotingskuur. GEEN resultaat dus ........ Chronisch.
Overleg met artsen en mijn Annet waaruit is gekomen om de screening in te zetten. Dit resulteerde in een plekje op de wachtlijst voor een re-transplantatie per 5 augustus.
Aan de ene kant onwijze F**K zooi natuurlijk en andere kant ook weer een geluk dat mijn lichaam (overige organen!!!) nog goed is.
Wachten, wachten, wachten en hopen dat er nieuwe komen voor het te laat is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten