maandag 6 augustus 2012

Blijheid...... wat is dat eigenlijk?

Blijheid..... wat is dat eigenlijk?
Ik heb heel vaak nagedacht over deze vraag. Eindelijk heb ik het gedeeltelijk antwoord op deze vraag.
Sinds 2 weken voel ik me weer een beetje lekker in mijn vel zitten, geniet weer van wat er om me heen gebeurt en gaat het leven die kant op die ik graag zou willen. Dat maakt me blij maar of het blijheid is weet ik niet. Volgens mij komt het heel dichtbij.
21 juli begon de vakantie van Dennie en Annet. Dennie 6 weken en Annet 3 weken "thuis". Misschien maakt me dat ook wel blij dat mijn meest dierbare mensen om me heen zijn. Dan is er ook nog het weer wat meewerkt aan mijn blijdschap. De eerste week van de vakantie zijn we "gewoon" lekker thuis gebleven. Een BBQ hier en een BBQ daar. Op een mooie maandagavond werden we uitgenodigd door Ed en Gaby om het mooie weer te vieren met een BBQ. Heerlijk en alles natuurlijk voor elkaar. Als klap op de vuurpijl werd er nog aangekondigd dat er een klein Jonkertje bijkomt, Gaby is zwanger !!! Super nieuws en ontzettend leuk voor hun (en ons ook natuurlijk). dat maakt ons ook blij. De dagen erna waren niet veel anders dan BBQ-en en een paar biertjes drinken.
Vrijdag 27 juli mochten Dennie en ik mee te varen met Jack en zijn meiden. Schitterend weer en dus een prima gelegenheid om Dennie de "Noorderplas" te laten ontdekken. Hij durfde nooit in water waar je de bodem niet zag. Maar als een paar meiden er zo in springen wil je natuurlijk als "man" niet achterblijven en hij zakte heel langszaam langs de rand van de boot het water in. Het is helemaal niet eng hoor papa, vertelde hij me later. Dat maakt je blij !!! Eerder deze week was Dennie al met Chantal en Jay naar Hargen aan zee geweest waar hij het water ook had getrotseerd. Wij zijn echt wel trots op onze kanjer.
Zaterdag 28 juli zouden we met Jack en Mo naar de Sushi-tent in Alkmaar. Dat was nog een cadeautje voor mijn verjaardag van hen. Omdat ik me niet altijd even goed voelde en Jack niet elke week thuis is hadden we de afspraak toch iets later dan gepland. Ik voelde me goed en dacht dus al donderdags : Zaterdag wordt een mooie dag. Maar er kwam toch nog bijna een kink in de kabel omdat Annet zich nu niet zo lekker voelde. Zij had getraind voor de kermis !!! Maar nadat ik Dennie naar (Daniƫlle) en Leon had gebracht werd het iets beter met haar. Annet zou ons toch naar Alkmaar brengen en ons dan maar weer halen als we klaar waren. Uiteindelijk heeft ze gelukkig de hele avond meegemaakt en daar waren we heel blij mee. het was immers een dagje voor ons vieren. het was echt super leuk en lekker.
Zondag 29-07 verjaardag van Ed en gelijk erachteraan op maandag de verjaardag van Annet. Vanaf 10.30 visite en dat de hele dag door. Gelukkig werd het in de middag heerlijk weer waardoor we lekker buiten konden zitten en de kinderen ook de ruimte hadden. Alles was goed gegaan en om 12 uur liep de laatste de deur uit. Gezellige dag met gezellige mensen, daar word je blij van. Na deze dag had ik het even gehad en het leek net of ik 2 weken achter elkaar gewerkt had. Dus mijn lichaam zei even : nu even pas op de plaats en doe rustig aan. Zo gezegd, zo gedaan.
Donderdag Alex Swinkels nog even geholpen om de PGB een beetje uit te leggen. En ik was BLIJ dat ik hem weer eens zag.
Zaterdag zijn we met zijn 3tjes naar Leiden gegaan. Een familie-arrangement in Holiday Inn Hotel. 2 nachtjes slapen in een hotel waar veel te doen is voor Dennie. PS2, springkussen, bioscoop, zwembad enzovoorts.Voordat we incheckten zijn we nog bij Madurodam geweest. Annet en ik vonden het niet echt bijzonder maar Dennie vond het "wel leuk". Zondag eerst lekker uitgeslapen en om half 10 zaten we aan het ontbijt waar Dennie en Annet al de hele tijd naar uitkeken. Echt 2 kleine kinderen die met een lach van oor tot oor aan tafel zaten. Ook dat maakt me blij. Hierna vertrokken we met de auto naar Scheveningen om Sealife aan te doen. Heel erg leuk om al die verschillende vissen te zien. Dat we Sealife uitliepen begon het grote druppels te regenen. We moesten nog een stukje lopen dus we konden goed afkoelen. In het hotel gegeten en ik heb de tweede helft van PSV-Ajax in de kamer gezien. Ook hier werd ik blij van.
Vandaag weer rustig aan wakker geworden en ontbeten. Dennie kon nog even spelen terwijl wij nog een koppie koffie deden en de krant doornamen. Koffers gepakt en uitgecheckt. Om 13 uur waren we thuis en kunnen we even opladen voor het volgende avontuur.
Morgen naar Texel waar Dennis en Joyce zijn. Woensdag naar Nunspeet, hotel Vennendal. Marten en Simone staan in Emst op de camping waar we even langs gaan en waarschijnlijk naar het dierenpark Wissel wat daar in de buurt ligt.
Dus zoals jullie lezen zijn er heel veel dingen waar ik blij van word. Het antwoord op de vraag van hierboven is wel een beetje beschreven. Maar het blijft toch dat je niet precies weet wat blijheid is.
Ik hoop dat ik dit gevoel van blijheid een poosje blijf houden en jullie betere berichten kan laten lezen dan vele voorgaande berichten.
Groetjes Mies.

1 opmerking:

  1. Ja Mies als je het verhaal lees zijn het dan toch de kleine dingen die blijdschap geven!!!

    Berry

    BeantwoordenVerwijderen